Genel Yayın Yönetmeni : MAKSUT KOTO Editör : ENSAR SARGIN

SONSUZLUK MESELİ - PERİHAN BAYKAL


''Ey şair öl, değerini bilelim'' ŞİİR DALI E-DERGİ



















kanatlarımın bir kâinatı var
bin ışık yılı yakın, dedim ey!
uçmak için. uçmak için. uçmak için
derin sularda uzun tutun
sessizliğin ipini

1.
biz aynı ateşteniz, biliyorum
boynumuzun hasretinde hep aynı kuğu
bütün bağlı bahçelerden kovulduğumuz
kın başak olup soyulduğumuz!
bir karanfil: konuşmak için
susmak için bir dil!
bak deli gibi atıyor göğüs boşluğumda bir yıldız
geç sudan sebepleri, külünü üfle, haddeye gel
uzun bekledi sol yanımız
harlayalım ateşi

2.
yüreğine sır sürülmüş senin
getirir yankısını uzak seslerin
dağıtır canımın buğusunu
hadi bana bir şey söyle
çağlar sonra bile hatırlayayım
kıpkırmızı bir gül açsın dursun
akışkan cıvasında zamanın
orda bir ağustos
sonsuz bir ağustos
orda her şeyi mümkün kılan bir sihir!

3.
elâ ey! bir susma biçimidir şiir, en hasından
hadi bana bir şey sus, gönensin dağ
biz aynı denizdeniz, biliyorum
kulaklarımızdaki uğultu aynı uğultu
her şey bittiğinde; bittiğinde gün, ay, yıl
biz kalacağız seninle ikimiz
dudağımızda güneşin balı, avuçlarımızda tuz!